Μπορεί η ασχήμια να είναι κάτι υποκειμενικό (εκτός αν μιλάμε για τη Θήβα, τον Jay-Z ή τα κινέζικα βαζάκια) αλλά κάποια αυτοκίνητα είναι κοινό σε όλους (ή τουλάχιστον σε όσους δεν έχουν επίπεδο γούστου μικρότερο και από τις διαφημίσεις των Jumbo) ότι είναι απελπιστικά άσχημα. Αυτά λοιπόν τα αυτοκίνητα-ατομικές βόμβες ασχήμιας θα αραδιάσω σήμερα. Μερικά από αυτά δεν έχουν έρθει καν στην Ελλάδα, οπότε κάποια ίσως έχετε την τιμή να τα δείτε πρώτη φορά και να τα μάθετε από εμένα. Αν έχεις ποτέ οδηγήσει κάποιο από αυτά, θυμάσαι αυτή την εμπειρία σαν ένα γαμήσι με μια γκόμενα που είχε στολίσει το μουνί της με καρφιά για να σε ευνουχίσει πάνω στο σεξ.
Subaru Baja
Αυτό το αμάξι έχει κρίση ταυτότητας. Δε μπορεί να αποφασίσει αν θέλει να είναι αμάξι ή κάρο, οπότε προσπαθεί να είναι και τα δύο και το αποτέλεσμα είναι μια διασταύρωση της ουράς ενός Datsun με ένα λινό παπούτσι με λαστιχένια σόλα των 5 ευρώ.
Nissan King Cab
Pontiac Aztek
Ford Pinto
Daewoo Nubira
Ηοnda Element
Chevrolet Vega
Αudi A8
Chevrolet Avalanche
AMC Pacer
Ford Ka
Suzuki Wagon R
Fiat Multipla
Credits: Maddox για 3 αμάξια που μου θύμισε (από τα 14)
Περιμένω μηνύσεις από τους account managers της Ford και της Chevrolet στην Ελλάδα, Σίμο Βλαχομπακογιαννοκωλομητρούση και Τάκη Καρακιτσαριόπουλο, για το γεγονός ότι συμπεριέλαβα 2 μοντέλα από αυτές τις εταιρίες στο άρθρο. Τους διαβεβαιώνω ευγενικά ότι θα μου κλάσουν τα αρχίδια.
Subaru Baja
+
=
Studebaker Avanti
Κάπως έτσι ήταν ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο το 1963. Ή μάλλον όχι. Κάπως έτσι είναι τώρα ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο του 1963. Το μοντέλο αυτό φτιάχτηκε για να μοιάζει με το Studebaker Lark, και κατέληξε να το ντροπιάζει. Με καμπουριασμένο παρμπρίζ, τις πίσω θέσεις να είναι ψηλότερα από τις μπροστά, και ένα καπό που θα μπορούσε άνετα να μπει πίσω και να γίνει κώλος, το μοντέλο αυτό άλλαξε μια για πάντα την έννοια της λέξης "avanti" για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, και από "μπροστά" κατάντησε να σημαίνει ΣΚΑΤΑ.
Nissan King Cab
Μετά από αυτό, η Nissan πρέπει να κυνηγήσει νομικά όποιον προμηθεύει τα ποτά στους υπαλλήλους της. Γιατί είναι σίγουρο ότι οι κατασκευαστές αυτής της χυσοπλημμύρας ουρακοτάγκου που θέλει να λέγεται και "King" Cab, είχαν πιει μπόμπα ουίσκι ανακατεμένο με υγρά φρένων όταν το έφτιαχναν. Το 1997 πήραν χαμπάρι αυτή τη μικρή λεπτομέρεια και προσπάθησαν να διορθώσουν τη μαλακάι τους φτιάχνοντας μια νέα έκδοση, και κοιτάχτε πώς τη διαφήμισαν:
Μαλάκα αυτοί εκεί στη Νissan είναι επικίνδυνα σαδιστές. Σου βάζουν μια θεογκόμενα να κάθεται πάνω σε ένα τρομπονοειδές καπό ενός Nissan King Cab, λες και όλες οι γκομενάρες του κόσμου αν σε δουν να οδηγάς αυτό το πορδογέμισμα θα γοητευτούν από την ομορφιά του προφυλακτήρα του που μοιάζει με οθόνη καμμένου βίντεο, θα τρέξουν να μπουν μέσα και θα σου πάρουν ομαδική πίπα πάνω στο τιμόνι. Καλά που βγήκε και το Photoshop δηλαδή και μπορούμε να σβήσουμε εντελώς από τη φωτογραφία όλο το κομφετί ασχήμιας και να την παίξουμε με τα μεμέ και τα καπούλια της γκόμενας χωρίς να κινδυνεύουμε να βγάλουμε από μέσα μας ό,τι φάγαμε τα τελευταία 3 χρόνια.
Pontiac Aztek
Με αυτό το μοντέλο, η Pontiac κατάφερε να αποτελειώσει αυτό που είχε ξεκινήσει ο Κορτέζ, να δολοφονήσει και το τελευταίο πράγμα που είχε μείνει από τους Αζτέκους, το όνομά τους. Αλλά και αυτό ακόμα το γράψανε λάθος (Αztek αντί για Aztec που είναι το σωστό). Πέταξαν έτσι την ευκαιρία αυτό το αυτοκίνητο να έχει πάνω του κάτι σωστό. Φαντάζομαι πώς φτιάχτηκε αυτό το αμάξι. Εκεί που σκέφτονταν ιδέες οι κατασκευαστές, έρχεται ξαφνικά ο γιος του αφεντικού και λέει: Πώς θα σας φαινόταν να κάνουμε το πίσω μέρος να μοιάζει με παραμορφωμένο ρόμβο, μετά να βάλουμε δυο αμάξια να τρακάρουν στον αέρα και ό,τι μείνει να το βάλουμε σαν μπροστινό μέρος; YEAH, ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΓΑΜΩ ΤΑ GENIUS!!!
Είμαι σίγουρος ότι αν ο Μοντεζούμα ήξερε ότι 500 χρόνια μετά το όνομα του πολιτισμού που είχε φτιάξει θα έφτανε να σημαίνει κάτι που θα δημιουργεί καταρράκτες εμετού με μια μόνο όψη του, δε θα είχε αντισταθεί καθόλου στους Ισπανούς. Βασικά, οι Αζτέκοι το 14ο αιώνα είχαν περισσότερο γούστο από τους αρχιδομούρηδες που αγοράζουν αμάξια σήμερα.
Ford Pinto
Ακόμα δεν ξέρω αν αυτό το αμάξι το ονόμασαν Pinto από το άλογο ή από το φασόλι. Όπως και να είναι, σήμερα υπάρχουν λιγότερα Ford Pinto στο δρόμο από ότι αναποδογυρισμένα κρις κραφτ στην κορυφή του Παρνασσού. Γιατί; Γιατί αυτό είναι το αμάξι που η δεξαμενή του έσκαγε με ένα μόνο χτύπημα στην άκρη. Φήμες ότι οι ίδιοι οι οδηγοί τα ανατίναζαν για να απαλλαγούν από αυτά και ταυτόχρονα για να μην τους τύχει να ανατναχτούν από μόνα τους όταν οι ίδιοι είναι μέσα, είναι μάλλον αλήθεια.
Daewoo Nubira
Μπορεί κάποιοι να πουν ότι αυτό δεν είναι τόσο άσχημο. Η αλήθεια όμως είναι ότι αυτό είναι το πιο άσχημο από όσα φτιάχτηκαν για να φαίνονται όμορφα. Rule 1: Θες να κάνεις ένα αυτοκίνητο να είναι ή τουλάχιστον να μοιάζει όμορφο; Μην του βάλεις ποτέ τέτοιο κώλο. Ο κώλος του Nubira είναι σα να έχει κυτταρίτιδα. Πραγματικά αν το fail ήταν χριστουγεννιάτικο δέντρο, οι κατασκευαστές της Daewoo θα ήταν το αγγελάκι.
Rule 2: Θες να κάνεις ένα αυτοκίνητο να είναι ή τουλάχιστον να μοιάζει όμορφο; Δες ένα Daewoo Nubira και φτιάξε ακριβώς το αντίθετο. Δε θα σε κατηγορήσει κανείς για τίποτα.
Ηοnda Element
Το κυριότερο element που δεν έχει αυτή η κυβιστική κτηνωδία είναι το στυλ. Τα πάντα σε αυτό το αμάξι φωνάζουν "χοντροκομμένο". Μοιάζει σα να έχει σχεδιαστεί από μια ετοιμοθάνατη γριά σε κώμα με καταρράκτη στα μάτια και αρθρίτιδα.
Δίνω πάντως credit στη Honda γιατί για ένα τόσο για τον πούτσο αμάξι βρήκαν ένα ακόμα πιο για τον πούτσο όνομα. Element; Δηλαδή το επόμενο μοντέλο πώς θα το ονομάσετε; Isotope; Eυτυχώς, το Honda Element είναι ένα στοιχείο που δε θα βρείτε ποτέ στον περιοδικό πίνακα. Πάντως είναι συγκινητικό ότι μεγάλες εταιρίες όπως η Honda δίνουν ευκαιρίες σε τυφλούς σχεδιαστές αυτοκινήτων.
Chevrolet Vega
Το Chevrolet Vega είναι ένας βιασμός των ματιών, αλλά μακάρι να ήταν μόνο αυτό. Ο θόρυβος που κάνει αυτό το αμάξι κάθε φορά που ξεκινάει είναι ικανός να προκαλέσει μεγαλύτερη βλάβη στα αυτιά σας από ότι ο θόρυβος ενός κομπρεσέρ που βρίσκεται σε απόσταση βολής από το ένα σας τύμπανο και μια επαναλαμβανόμενη λούπα της κραυγής στο Psycho δίπλα στο άλλο σας τύμπανο την ίδια στιγμή. Εκτός από αυτό, το Vega έχει το πιο στενό πίσω κάθισμα στην ιστορία των αυτοκινήτων. Στην Αμερική παρατηρήθηκε ότι με το που κυκλοφόρησε το αμάξι, ανέβηκαν κατακόρυφα τα ποσοστά νευρικής ανορεξίας, μιας και για να χωρέσεις σε αυτό το κάθισμα που είναι στενότερο από βουλωμένη τρύπα τουαλέτας, πρέπει να αποφύγεις την τροφή για πάνω από 1 χρόνο, Τελικά η προσπάθεια της Chevrolet να γενοκτονήσει τους χοντρούς απέτυχε, και το αυτοκίνητο αποσύρθηκε μετά από κάποια χρόνια.
Αudi A8
Μπορεί να είναι γρήγορο, μπορεί να αισθάνεσαι αναπαυτικά μέσα (έτσι λένε οι άλλοι, εγώ δεν έχω μπει ποτέ σε τέτοιο), αλλά παραμένει ΑΣΧΗΜΟ. Όταν πας να φτιάξεις αμάξι και για το καπό καταντάς να αντιγράφεις σε σχεδίαση το στομάχι του Πάγκαλου, έχεις αποτύχει. Συγγνώμη Audi, αλλά όταν φτιάχνεις τέτοια μποθρόνα, να περιμένεις και την κριτική.
Chevrolet Avalanche
Μισό μέταλλο και μισό καουτσούκ. Τι είναι από καουτσούκ; Οι καπότες. Οπότε όποιος φτιάχνει αυτοκίνητο από καουτσούκ, να ξέρει ότι αυτό που θα φτιαχτεί θα είναι για τον πούτσο. Τίποτα δε φωνάζει "κωλοφτιαγμένο" περισσότερο από ένα αμάξι από καουτσούκ. Η Chevrolet πόνταρε στο "βάλε όσα περισσότερα σκατά στις άκρες μπορείς", βάζοντας τρεις τόνους πουτσομπιχλιμπίδια στις άκρες για να ανταγωνιστεί σε ασχήμια και κιτς το Subaru Baja. Θα μπορούσα να το αποκαλέσω Transformer, αλλά οι Transformers γαμάνε και θα είναι προσβολή. Όλοι εκτός από τον Bumblebee.
AMC Pacer
Aυτό το γκαστρωμένο skateboard είχε κυκλοφορήσει τη δεκαετία του 70 στην Αμερική για να πείσει τον κόσμο ότι τα μικρά αυτοκίνητα έχουν τη χάρη τους. Ένας συνωμοσιολόγος θα μπορούσε να πει ότι βγήκε για να κάνει τα μικρά αμάξια να φαίνονται για τα μπάζα και να συνεχίσει έτσι ο κόσμος να αγοράζει τις μακρόστενες βάρκες που έβγαζε το Ντιτρόιτ. Εντωμεταξύ το Pacer δεν είναι καν "μικρό". Φυσικά δεν έφτασε ποτέ στην Ελλάδα, για τους αμερικάνους όμως έχει μείνει στην αιωνιότητα για το "γρύλισμα του Pacer", μια κραυγή από κάποιον άλλο κόσμο, που κάθε άνθρωπος που πήγαινε στη δουλειά του άκουγε κάθε πρωί και με τον καιρό είχε μάθει να αγνοεί. Τώρα που το σκέφτομαι, αν η υπόθεση του Καλού, του Κακού και του Άσχημου διαδραματιζόταν 50 χρόνια μετά, το γρύλισμα του Pacer θα μπορούσε να είχε χρησιμοποιηθεί από τον Μορικόνε στο theme της ταινίας αντί για το γρύλισμα του κογιότ.
Ford Ka

Εκτός από το αμάξι με το πιο κουφό όνομα (πέρασαν χρόνια για να ανακαλύψω ότι το "Ka" δεν είναι τα αρχικά των λέξεω Κινούμενη Αρχιδίλα ή Κοίτα Ασχήμια) είναι και μέσα στα τρία πιο άσχημα αμάξια που έχουν κυκλοφορήσει σε ελληνικούς δρόμους (τα άλλα δύο ακολουθούν αμέσως μετά). Φτηνή απομίμηση του Fiat 500, αλλά με 500 φορές χειρότερο ντιζάιν. Αν το βρείτε στο δρόμο, κατουρήστε το. Δεν πρόκειται να γίνει χειρότερο από ότι είναι ήδη. Αντίθετα θα του δώσετε μια καλλιτεχνική πινελιά που του έλειπε. Αν το δείτε παρκαρισμένο κάπου κοντά σε γκρεμό, κάντε τη χάρη στην ανθρωπότητα και σπρώξτε το.
Suzuki Wagon R
Μοντέλο του 93, αποτελεί μια από τις χειρότερες αναμνήσεις για όσους έζησαν τα 90s. Δεν υπήρχε δρόμος που να μη συναντούσε κάποιος αυτό το ξέρασμα μύγας που κινείται. Η έκδοσή του μπορεί να εκληφθεί μόνο σαν εκδίκηση των Γιαπωνέζων προς το δυτικό κόσμο για τις ατομικές βόμβες στη Χιροσίμα και στο Ναγκασάκι.
Fiat Multipla
Αν δεν ξέρετε το Fiat Multipla, ζηλεύω την άγνοιά σας. Το ότι η Fiat όταν το 1998 μιλούσε για οικογενειακό αυτοκίνητο εννοούσε αυτό, δεν το περίμενε ούτε ο πιο διεστραμμένος καταναλωτής. Και το ότι τόσα παιδιά έχουν μπει με τους γονείς τους μέσα σε αυτό το ανάποδο γαμώτο σαλιγκαριού με Warthog, εξηγεί με τον καλύτερο τρόπο την άνοδο της παιδικής εγκληματικότητας. Μας έχουν μείνει παιδικά τραύματα και απωθημένα από τις ώρες μέσα σε Fiat Multipla. Πώς να μη θες μετά να σκοτώσεις την οικογένειά σου, πείτε μου; Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς από το Fiat Multipla; Τα φανάρια-κολόνες, το προγούλι, τη μπυροκοιλιά; Αυτό το αμάξι μοιάζει σαν ένα αμάξι λιωμένο πάνω σε ένα άλλο. Έχουν ειπωθεί τόσα για το Fiat Multipla από τόσους άλλους πριν από μένα, που το να συνεχίσω να γράφω γι' αυτό θα είναι μόνο μια ακόμα σταγόνα στον ωκεανό της κατάρας που έχει φάει αυτό το αυτοκίνητο την πρώτη μέρα που βγήκε από το εργοστάσιο της Fiat. Και έχω αρχίσει κιόλας να ανακατεύομαι στη θέα του. Το αφήνω λοιπόν στην κρίση σας.
Credits: Maddox για 3 αμάξια που μου θύμισε (από τα 14)
Περιμένω μηνύσεις από τους account managers της Ford και της Chevrolet στην Ελλάδα, Σίμο Βλαχομπακογιαννοκωλομητρούση και Τάκη Καρακιτσαριόπουλο, για το γεγονός ότι συμπεριέλαβα 2 μοντέλα από αυτές τις εταιρίες στο άρθρο. Τους διαβεβαιώνω ευγενικά ότι θα μου κλάσουν τα αρχίδια.
Σε όσους προκλήθηκαν εμέσεις ή πόνοι στα μάτια κατά την ανάγνωση αυτού του άρθρου, ξέρουν από το προηγούμενο (με τα παιχνίδια) τι να κάνουν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου