Τρίτη 4 Αυγούστου 2015

Παίξε στοίχημα για να μην πεθάνεις

Δεν βλέπω ειδήσεις. Για την ακρίβεια έχω να δω ειδήσεις από τότε που βούλιαξε το Sea Diamond και ψάχνανε το μαύρο κουτί μέσα στην καλδέρα του ηφαιστείου της Σαντορίνης. Αλήθεια, αφού κάθε φορά που βουλιάζει ένα πλοίο ή πέφτει ένα αεροπλάνο το μόνο που διασώζεται είναι το μαύρο κουτί, γιατί δεν ταξιδεύουμε σε μαύρα κουτιά; Άσχετο με το θέμα, απλά δεν έβρισκα άλλη εισαγωγή για το άρθρο. Ξαναγυρνάμε τώρα στο θέμα. Τα μαύρα κουτιά, εεεε... σόρρυ, παρασύρθηκα. Όπως σας είπα, δε βλέπω καθόλου ειδήσεις οπότε η άγνοιά μου για την πολιτική επικαιρότητα και τις εξελίξεις είναι μεγαλύτερη από την άγνοια της γιαγιάς μου για τις τελευταίες μουσικές αναζητήσεις των Disturbed. Μια διαφήμιση όμως με έκανε να σιγουρευτώ ότι ο ΟΠΑΠ έγινε μια serious European-class επιχείρηση.

Τι δείχνει αυτή η διαφήμιση; Το Ζουγανέλη; Όχι. Δυο τύπους να κάθονται δίπλα δίπλα και να συμπληρώνουν δελτία; Όχι. Μήπως ένα χοντρό κύριο να ξύνει τα αρχίδια του στον καναπέ ψάχνοντας για τον Έλληνα κροίσο με τα 9 γράμματα; Ούτε. Αντί για αυτά, η διαφήμιση έδειχνε μερικά ψηλά κτίρια βαμμένα άσπρα, που εμείς θα πρέπει να υποθέσουμε ότι είναι νοσοκομεία, και ο εκφωνητής μας ενημέρωνε ότι η ΟΠΑΠ βοηθάει την υγεία εξοπλίζοντας νοσοκομεία, ότι έχει κοινωνική ευθύνη, προσφέρει εταιρικό έργο, και άλλες τέτοιες λέξεις που νοιάζουν μόνο όποιον δίνει πανελλήνιες και πρέπει να τις αποστηθίσει για να τις ξέρει το Μάιο στο ΑΟΔΕ.

Αγαπητέ κράτος. Όσο ενδιαφέρει εσένα ο θάνατος ενός συνταξιούχου, άλλο τόσο ενδιαφέρει τους καταναλωτές το κοινωνικό έργο του...εεε...της ΟΠΑΠ. Ο κόσμος τόσα χρόνια ξέρει τον ΟΠΑΠ σαν τον οργανισμό στον οποίο πάνε τα λεφτά μας όταν παίζουμε τζόκερ και χάνουμε (πάντα δηλαδή), ή όταν παίζουμε στοίχημα και δεν είμαστε ο Μαρινάκης (επίσης πάντα δηλαδή). Και αυτή η γνώμη του κόσμου για τον ΟΠΑΠ δε θα αλλάξει όσες διαφημίσεις με νοσοκομεία, παιδάκια που πίνουν νερό αγιασμένο από το άγιο δισκοπότηρο του Ζουγανέλη, ή Sith που επέστρεψαν από τη σκοτεινή πλευρά και έγιναν μετανιωμένοι, καλοί και φιλάνθρωποι Jedi κι αν λανσάρεις. Ναι, για σένα μιλάω Μήτσο Ηoneyboard! Τι πιστεύεις δηλαδή; Ότι όποιος παίζει ηλεκτρονικά στοίχημα ή Kino γιατί δε θέλει να δώσει τα λεφτά του στο φαρμακείο ακρίβειας που λέγεται ΟΠΑΠ, θα αλλάξει γνώμη μετά από αυτή τη διαφήμιση, και θα πει "για δες. Ο ΟΠΑΠ βοηθάει τα νοσοκομεία και θωρακίζει την υγεία των παιδιών μου. Αν σταματήσω να παίζω στοίχημα online και παίξω στον ΟΠΑΠ, μπορεί να πληρώσω τα πενταπλάσια, αλλά αυτά τα λεφτά θα πάνε σε καλό σκοπό, εγώ θα έχω γίνει ένας στρατιώτης του καλού και τα παιδιά μου θα έχουν λυτρωθεί από κάθε πιθανότητα στα επόμενα 70 χρόνια να πεθάνουν από καρκίνο". Το σήμα της Coca-Cola πότε πέφτει είπαμε;

Και εν πάσει περιπτώσει. Οι προηγούμενες διαφημίσεις του ΟΠΑΠ, τα σποτάκια με τις σεφερλο-ατάκες του τύπου "που είναι η γυάλα, οέο;" και τον καναπεδάτο χοντρό με το σταυρόλεξο, ήταν για τον πούτσο, ΑΛΛΑ ΕΙΧΑΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΓΑΜΗΜΕΝΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ. Καλά εκείνη με τον Έλληνα κροίσο έβγαλε λίγο γέλιο επειδή βγήκε όταν το είχε σκάσει για πρώτη φορά ο Παλαιοκώστας από τον Κορυδαλλό, οπότε το "κύριου κύριου, ήρτε του ιπισκέπτη μι του ιλικόπτιρου" πήρε ένα νόημα (όχι το νόημα που ήθελαν να του δώσουν οι δημιουργοί της διαφήμισης, αλλά νόημα). Όταν έβλεπες εκείνες τις διαφημίσεις ήξερες ότι στο τέλος θα πέσει το λογότυπο του πάμε στοίχημα, τις είχες συνηθίσει, και ανήκαν στην κατηγορία "κλασική ελληνική βλάχικη διαφήμιση". Ήταν ό,τι πρέπει για ελληνική εταιρία δηλαδή. Τώρα, η διαφήμιση με τα ψηλά κτίρια, τον καθαρό ουρανό, τα πουλάκια που κελαηδάνε και τις μεγάλες και περίπλοκες λέξεις που κάνουν κάτι που τους κάνει ο ΟΠΑΠ και κάνουν κάτι καλό ή είναι κάτι καλό ή κάπως έτσι, δε θυμάμαι τώρα, για το νεοέλληνα καταναλωτή είναι ξενέρωτες, δεν ταιριάζουν στη μεσογειακή βλαχοκαγκούρικη ιδιοσυγκρασία του, δεν έχουν καμιά σχέση με το αντικείμενο που πρέπει να διαφημίζει η εταιρεία (ΤΟ ΓΑΜΗΜΕΝΟ ΤΖΟΓΟ), και θα ήταν επιτυχημένες μόνο στην Αγγλία ή στη Γερμανία. Οπότε, αγαπητό κράτος και αγαπητέ Μητσάρα, βρες άλλο τρόπο να συγκινήσεις το τζογαδόρο που σου έχει φύγει με ταχύτητα Bugatti Veyron χωρίς αεροτομή, ή απλά ΣΤΑΜΑΤΑ ΝΑ ΤΟΝ ΚΛΕΒΕΙΣ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου